
Quelle:
www.95thbg-horham.com
Produktionsblock:
B-17F-65-DL: 42-3449 bis 42-3482
Hersteller:
Douglas
- Bomber-Gruppe:
- 95th Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 336th Bomb Squadron
- RCL: ET-B
MACR: 2424 (856)
Einsätze: 23
Geschichte der
B-17 42-3462 / San Antonio Rose
Delivered Denver 29/6/43; Dow 14/7/43; Assigned 336BS/95BG [ET-B] Horham 18/7/43; battle damaged by enemy aircraft Schweinfurt 14/10/43 with L.L. Kerr, 7RTD; Waist gunner: Robert Roy, Waist gunner: Steve Smierksi,Tail gunner: Bob Crawford (3 Prisoner of War), Missing Air Crew Report 856; Missing in Action (23m) Brunswick 21/2/44 with Morris Marks, Co-pilot: Frank Derenberg, Navigator: Delmar Decker, Bombardier: George Amberg, Radio Operator: Harry Cook, Ball turret gunner: Rod Hines, Waist gunner: Larry Cuyler,Tail gunner: Arden Miner (8 Killed in Action); Flight engineer/top turret gunner: Chas Barnthson, Waist gunner: Barclay Glover (2 Prisoner of War); enemy aircraft, crashed in swamp near Zegveld, 12 miles W of Utrecht, Hol. Missing Air Crew Report 2424 (856). SAN ANTONIO ROSE.
Zuletzt aktualisiert: 1. Juni 2020
B-17 42-3462 / San Antonio Rose Details
Aus dem MACR 856 – Einsatz nach Schweinfurt am 17. August 1943
Die B-17F 42-3462 wurde von einem Raketengeschütz getroffen, das von einem feindlichen Flugzeug aus abgefeuert wurde. Das Geschoss durchtrennte das Sauerstoffsystem und verwundete Sgt. Robert C. Roy am Bein. Es wird vermutet, dass S/Sgt. Stephen Smierski zur gleichen Zeit ebenfalls verwundet wurde. Als das Flugzeug die Formation verließ, sprangen diese beiden Männer um 15:45 Uhr bei 49°05’N – 07° 05’E ab.
Wegen Sauerstoffmangels sprang S/Sgt. Robert E. Crawford um 15:36 Uhr bei 49°09’N – 07°32’E ab.
David E. Olsson
1st Lt., Air Corps
Asst. Operations Officer
Aus MACR 2424 – Einsatz am 21. Februar 1944
Die B-17F 42-3462 mit dem Piloten 2. Lt. Morris R. Marks wurde zuletzt gesehen, als sie über das Ziel flog, aber die zurückkehrende Besatzung erstattete keinen Bericht über den Verlust der B-17F 42-3462. Die endgültige Disposition des Flugzeugs und seiner Besatzung ist unbekannt.
David E. Olsson
Capt., Air Corps
Asst. Operations Officer
B-17 42-3462 / San Antonio Rose Crew
Position | Rang | Name | Status | Bemerkung |
---|---|---|---|---|
P | 2LT | Morris R. Marks | KIA | - |
CP | 2LT | Frank W. Derenberg | KIA | - |
NAV | 2LT | Delmar A. Decker | KIA | - |
BOMB | F/O | George J. Amberg | POW | - |
ENG/TT | T/SGT | Charles W. Barnthson | KIA | - |
RO | T/SGT | Harold E. Cook | KIA | - |
BT | S/SGT | Rodney D. Hines | KIA | - |
WG | SGT | Barclay W. Glover | POW | - |
WG | S/SGT | Larry M. Cuyler | KIA | - |
TG | S/SGT | Arden L. Miner | KIA | - |
20. Oktober 2019 access_time 22:50
The plane is still in the jungles of East Britain province….as per reports from locals….unless team sent by DPAA change their attitudes towards locals ..then they will open up and information will be given…..use the local seurity and museum team…they will give you the right information
22. Februar 2020 access_time 16:15
I think you’re replying to the wrong San Antonio Rose. I guess you’re referring to this one:
https://b17flyingfortress.de/en/b17/41-24458-san-antonio-rose/
06. April 2020 access_time 23:31
You are right. My uncle Harold Cook was the radio operator on B-17 42-3462 / San Antonio Rose and the crash information is correct. Thanks!