
Quelle:
www.fold3.com
Produktionsblock:
B-17F-30-BO: 42-5050 bis 42-5078
Hersteller:
Boeing
- Bomber-Gruppe:
- 305th Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 364th Bomb Squadron
- RCL: WF-H
MACR: 15497
Geschichte der
B-17 42-5058 / Hun Hunter
Delivered Cheyenne 6-Sep-42; Presque Is 19-Oct-42; Assigned 364BS/305BG [WF-H] Chelveston 30-Oct-42; Missing in Action 16-Feb-43 while on a mission to bomb the U-Boat pens at St Nazaire, France. Shot down by enemy aircraft and crashed at Molac, France. 8KIA 2POW MACR 15497.
Zuletzt aktualisiert: 4. September 2023
B-17 42-5058 / Hun Hunter Details
Die oben Genannten waren Besatzungsmitglieder des Flugzeugs Nr. 42-5058, das am 16. Februar 1943 von einem Einsatz in St. Nazaire, Frankreich, nicht zurückkehrte. Das Flugzeug wurde um 11.12 Uhr von einem feindlichen Flugzeug aus einer Höhe von 18.000 Fuß abgeschossen. Es befand sich etwa 25 Meilen nördlich des Ziels, St. Nazaire, Frankreich. Der rechte Flügel begann zu brennen, als ein Feuer hinter Motor Nr. 4 Motor ausbrach. Als die Tragfläche abfiel, öffneten sich die Bombenschachttüren und eine Luke. Nur ein Fallschirm wurde gesehen.
Quelle: MACR 15497
B-17 42-5058 / Hun Hunter Crew
Position | Rang | Name | Status | Bemerkung |
---|---|---|---|---|
P | 1LT | Henry M. Burman | POW | - |
CP | 2LT | Leonard E. Duncan | KIA | - |
NAV | 2LT | Dominick N. Lazzaro | POW | - |
BOMB | 2LT | Robert R. Mericle | KIA | - |
ENG/TT | T/SGT | Ralph A. Livengood | KIA | - |
RO | T/SGT | Herbert H. Burnette | KIA | - |
BT | S/SGT | Carl E. Olson, Jr. | KIA | - |
WG | SGT | Michael J. Stanko | KIA | - |
WG | S/SGT | Howard M. Jones | KIA | - |
TG | SGT | Erban L. Jones | KIA | - |
30. Oktober 2020 access_time 16:33
Henry was my father, he was POW at Stalag Luft III until liberated April 1945.
Died in April 2000 from cancer.
13. März 2025 access_time 20:26
Hi Brian, I met your Father when he came to Brittany, France, in the early 90’s. I was part of the museum team who searched local ww2 crash sites and attended the ceremonies in honour of your Father, his crews, and the others…
I remember we exchanged pilots’ stories (not the same experience later obviously), like how we felt the same after our first solo. He signed my logbook, I gave him an aeronautical map of the area. Good time.
It was a pleasure and an honour to meet your Father. We were all sorry to hear of his passing. Good man. RIP.
Rod