Produktionsblock:
B-17G-70-BO: 43-37674 bis 43-37873
Hersteller:
Boeing
- Bomber-Gruppe:
- 100th Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 349th Bomb Squadron
- RCL: XR-P
MACR: 8073 / KSU/ME/KU: 929 A
Geschichte der
B-17 43-37865
Delivered Cheyenne 30/5/44; Hunter 9/6/44; Dow Fd 30/6/44. Assigned 349BS/100BG [XR-P] Thorpe Abbotts 10/7/44. Missing in Action on the mission to Saint-Sylvain (Calvados) 8 August 1944. Pilot : John P. Keys; Co-pilot: Elvin W. Samuelson; Navigator: Patrick H. Lollis; Bombardier: Elton Dickens; Flight engineer/top turret gunner: Harry D. Park; Radio Operator: Frank O. Thomas; Ball turret gunner: Peter P. Martin; Tail gunner: Donald V. Rieger (8 Killed in Action); Waist gunner: Gilbert A. Borba (Prisoner of War). 1½ minute before bombs away, at an altitude of about 11,000 feet, a Flak burst put out engine 2, and another one cut off the tail assembly. The plane nosed down out of formation and exploded near the ground. Pieces of it were strewn over many places near Périgny, NE of Vire, France. Missing Air Crew Report – MACR 8073.
Zuletzt aktualisiert: 31. Juli 2023
B-17 43-37865 Details
1 1/2 Minuten vor dem Abwurf der Bomben. In 11.000 Fuß Höhe wurde das Flugzeug 43-37865 von einem Flakfeuer getroffen und der Motor Nummer 2 fiel aus. Ein weiterer Einschlag traf die Fluchttür an der Taille. Ein weiterer Einschlag traf das Heck und riss einen großen Teil davon ab. Das Flugzeug stürzte ab, es wurden keine Fallschirme beobachtet. Was nach dem Sturzflug geschah, ist nicht bekannt. Nordfrankreich.
Quelle: MACR 8073
B-17 43-37865 Crew
Position | Rang | Name | Status | Bemerkung |
---|---|---|---|---|
P | 1LT | John P. Keys | KIA | - |
CP | 2LT | Elvin W. Samuelson | KIA | - |
NAV | 2LT | Patrick H. Lollis | KIA | - |
BOMB | 2LT | Elton Dickens | KIA | - |
ENG/TT | T/SGT | Harry D. Park | KIA | - |
RO | T/SGT | Frank O. Thomas | KIA | - |
BT | S/SGT | Peter P. Martin | KIA | - |
WG | S/SGT | Gilbert A. Borba | POW | - |
TG | S/SGT | Donald V. Rieger | KIA | - |
Kommentar schreiben