41-2658
Delivered Minneapolis 7/3/42; Assigned 435BS/19BG Hawaii 9/5/42; transferred 13AF; retUS after 10/42; Written off 15/6/44.
Die ersten Maschinen vom Typ B-17 mit dem “großen Heck”” kamen in England im Juli 1942 an, um die 8th Air Force auszurüsten. Sie waren mit größeren Seitenfenstern und 0,50-Kaliber-MGs auf beiden Seiten des Bugs ausgestattet. Nach ihren ersten Einsätzen wurden weitere Veränderungen an der Funkanlage, der Bombenaufhängung, am Beleuchtungs-, Sauerstoff-, Lösch sowie am Rettungssystem vorgenommen. Als die ersten B-17E über den Atlantik geschifft wurden, verließen bereits neuere Modelle die Fertigungsstraßen von Boeing. Vor Eintreffen der B-17F befand sich die B-17E ganze zwei Wochen in voller Gefechtsbereitschaft. Die B-17E wurde nie in großer Zahl im Gefecht eingesetzt, denn die Leistungsunterschiede zu den neuen F-Modell waren so groß, dass sie gemeinsame Operationen beider Typen unwahrscheinlich machten. Die B-17E trat in den Hintergrund und wurde schließlich nur noch als Trainer, Transporter oder Zielschlepper eingesetzt. Ohne Bewaffnung war sie leichter zu handhaben und erreichte höhere Geschwindigkeiten.
Delivered Minneapolis 7/3/42; Assigned 435BS/19BG Hawaii 9/5/42; transferred 13AF; retUS after 10/42; Written off 15/6/44.
Delivered MacDill 28/2/42; 97BG Sarasota 29/3/42; Ogden 7/7/42; 383BG Ainsworth 19/3/43; Wright-Patterson Fd 17/8/43, modified in 1944 to XC-108A experimental cargo a/c, bomb doors were sealed shut, armament removed, solid hinged nose piece and a large cargo door cut into rear fuselage; this took 19,000 man hours and program halted for others. It was based in India and used for flying material over the Hump and Returned to the USA in 10/44 ending up in pieces on the dump at Dow Fd in Maine. It was virtually complete and eventually sold for scrap to Mike Kellner 1985 at Galt, Ill, for restoration, now complete at Lake Bluff, Marengo, Ill., Destined to fly again. THE DESERT RAT.
Delivered Lowry 2/3/42; Assigned 28BS/19BG Hawaii 20/5/42; transferred 64BS/43BG; Missing in Action Buna Fd with Chas Crowell, Co-pilot: John Bixby, Navigator: Henry Carr, Bombardier: Frank French, Flight engineer/top turret gunner: Bill Martin, Radio Operator: Jim Andrews, Ball turret gunner: Herb Kerley, Waist gunner: Glenn Davis,Tail gunner: Ray Kettner 1/12/42 (9 Killed in Action). No trace, Written off 6/12/42. MISS CARRIAGE.
Delivered Geiger 419BS/301BG 20/4/42; experimental armament equipment installed at Bovingdon; never involved in combat; Returned to the USA 14/2/43 for Project Reed; Reconstruction Finance Corporation (sold for scrap metal in USA) Kingman 7/10/46. DREAMBOAT.
Delivered Lowry 5/3/42; Assigned 30BS/19BG Hawaii 1/4/42; ditched off Horn Is, Aus. 13/7/42 with Curtis J. Holdridge, Ball turret gunner: Ralph Deitz (2 Killed in Action); ? crew but OK
Delivered Geiger 301BG 8/4/42; Lowry 31/5/42; Assigned 72BS/5BG Hawaii 7/6/42; transferred 431BS/11BG; retUS 2138 BU Tyndall 27/12/43; Kingman 22/10/44; Reconstruction Finance Corporation (sold for scrap metal in USA) Albuquerque 25/6/45. SPOOK!
Delivered Pendleton 6/2/42; Boise 19/2/42; with ? in taxi accident Gowen 23/2/42; Ogden 3/9/42; Boise 16/10/42; Oklahoma City 5/12/42; Wendover 5/1/43; Lockbourn 8/4/43; with Jim Gould crash landed base 10/3/44; Written off 11/3/44.
Delivered Sacramento 26/12/41; Assigned 19BG Java 28/1/42 with Sargent; transferred HQ/7BG; with Ray Cox, strafed Singosari 3/2/42; Salvaged. (? Given as crashed in Africa while on mission supply to FEAF.?)
Delivered Cheyenne 28/5/42; Wayne 5/7/42; Dorval 11/7/42; Gander-Prestwick 17/7/42, to RAF [FL462]; 59 Sq (PJ-C) Thorney Is, 31/12/42, on 3/3/43 attacked U-boat and badly damaged it; 220 Sq (ZZ-W) Benbecula 7/4/43; Lagens, Azores Nov/43; hit trees on overshoot at Gosport, Hants. 22/1/45. Struck Off Charge 4/7/45.
Delivered Lowry 5/3/42; Assigned 19BG then 63BS/43BG; crashed on take off from Jackson Fd, PNG with Steve Blount 1/6/43; (? caught fire 20 miles nth Bakersfield, Cal. crew bailed OK.?) Missing Air Crew Report 14147 (15250?). Salvaged but no date given. CRAPS FOR THE JAPS.
Suchen nach B-17
Unterstützen
Gefällt Ihnen diese Website über die B-17 Flying Fortress? Ich könnte Ihnen helfen, die Informationen zu finden, die Sie suchen? Ich würde mich sehr freuen, wenn Sie meine Arbeit jetzt mit PayPal Me unterstützen!
B-17 Store by teespring
Masters of the Air
Bei Amazon kaufen*
* = Affiliate-Link/CommissionsEarned
Neueste Kommentare