Produktionsblock:
B-17G-10-VE: 42-39958 bis 42-40057
Hersteller:
Lockheed/Vega
- Bomber-Gruppe:
- 452nd Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 731st Bomb Squadron
- RCL: 7D-K
MACR: 4820 / KSU/ME/KU: 1827
Geschichte der
B-17 42-39976 / My Achin’ Back
Delivered Long Beach 23/10/43; Walla Walla 9/11/43; Assigned 731BS/452BG [7D-K] Deopham Green 31/12/43; Missing in Action Brux 12/5/45 with Claud Martin, Co-pilot: Leon Eichenbaum, Navigator: Ward Miller, Bombardier: Bill Thompson, Flight engineer/top turret gunner: John Niechniedowicz, Radio Operator: Bob Pinneo, Ball turret gunner: Jack Kimble, Waist gunner: Larry Laurie, Waist gunner: Mike Kutago,Tail gunner: Henry Pruett (10 Prisoner of War); mech fault in #2, crash landed Koegen, near Neckar, Ger. Missing Air Crew Report 4820. MY ACHIN’ BACK.
Zuletzt aktualisiert: 5. Dezember 2020
B-17 42-39976 / My Achin’ Back Details
Dieses Flugzeug verließ die Formation bei ca. 5013N-1339E unter Kontrolle mit Triebwerk Nummer 2 in Segelstellung. Sie warf Bomben ab und flog nach Süden.
B-17 42-39976 / My Achin’ Back Crew
Position | Rang | Name | Status | Bemerkung |
---|---|---|---|---|
P | 2LT | Claude C. Martin | POW | - |
CP | 2LT | Leonard Eichenbaum | POW | - |
NAV | 2LT | Ward K. Miller | POW | - |
BOMB | 2LT | William E. Thompson | POW | - |
ENG/TT | T/SGT | John Niechniedowicz | POW | - |
RO | T/SGT | Robert E. Pinneo | POW | - |
BT | S/SGT | Jack M. Kimble | POW | - |
WG | S/SGT | Lawrence J. Laurie | POW | - |
WG | S/SGT | Michael Kutago | POW | - |
TG | S/SGT | Harry Pruett | POW | - |
Kommentar schreiben