Produktionsblock:
B-17F-120-BO: 42-30732 bis 42-30831
Hersteller:
Boeing
- Bomber-Gruppe:
- 388th Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 563rd Bomb Squadron
- RCL: P
MACR: 3137 / KSU/ME/KU: 403
Einsätze: 8
Geschichte der
B-17 42-30789 / Flak Suit aka Butcher Boy
Delivered Cheyenne 28/7/43; Dyersburg 7/8/43; Assigned: 563BS/388BG Knettishall 3/9/43; MIA Gelsenkirchen 5/11/43 Pilot: Bill Bramwell, Co-Pilot: Bill Current, Navigator: Chas Smith, Waist Gunner: Les Meader, Ball Turret Gunner: Joe Sage (5POW); Bombardier: John Maiorca, Engineer / Top Turret Gunner: H.C. Johnson, Waist Gunner: George Watt (3EVD); Radio Operator: Albertus Harrenstein{found in wreckage}, Tail Gunner: John Craig (2KIA); flak, crashed Lokeren, Belgium. MACR 3137. FLAK SUIT.
Zuletzt aktualisiert: 10. April 2021
B-17 42-30789 / Flak Suit aka Butcher Boy Details
A/C #789 wurde kurz vor dem Ziel im Motor Nr. 1 getroffen, zog aus der Formation nach rechts und warf seine Bomben ab. Als sie zuletzt um ca. 1335 gesehen wurde, war der Propeller Nr. 1 in Segelstellung und ein Feuer im Motor wurde bekämpft, während das Flugzeug weiter nach hinten und unten fiel.
Quelle: MACR 3137
B-17 42-30789 / Flak Suit aka Butcher Boy Crew
Position | Rang | Name | Status | Bemerkung |
---|---|---|---|---|
P | 2LT | William John Bramwell Jr. | POW | - |
CP | 2LT | William Emerson Current | POW | - |
NAV | 2LT | Charles Leland Smith | POW | - |
BOMB | 2LT | John J. Maiorca | EVD | - |
ENG/TT | T/SGT | Hank C. Johnson | EVD | - |
RO | T/SGT | Albertus Harrenstein | KIA | - |
BT | S/SGT | Joseph Alexander Sage | POW | - |
WG | T/SGT | George Watt | EVD | - |
WG | S/SGT | Leslie Earl (Gus) Meader | POW | - |
TG | S/SGT | John Merritt Craig | KIA | - |
10. Dezember 2023 access_time 7:07
I am a cousin of John Craig who was killed on “Flak Suit” November 5,1943. This website says the plane crashed in Lokeren. The form 14 document shows his body was “..returned from Neuville-En Condrez-Liege.” So do I assume his body was exhumed in Lokeren, then sent to Neuville to come back to the US? Thanks