Produktionsblock:
B-17G-25-BO: 42-31632 bis 42-31731
Hersteller:
Boeing
- Bomber-Gruppe:
- 97th Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 341st Bomb Squadron
MACR: 7971 / KSU/ME/KU: 2901
Geschichte der
B-17 42-31645 / Babe
Delivered Denver 1/12/44; Paine 2/12/43; Gowen 6/12/43; Boise 9/12/43; Denver 10/12/43; Kearney 23/12/43; Memphis 1/1/44; Morrison 4/1/44; Assigned 341BS/97BG Amendola 16/1/44; Missing in Action Pardubice, Czech. 24/8/44 with Roy Boone, Mellon, Ozato, Morris, Council, Badrosian, Auffenkamp, Goldston, Dubis, Starling; Straggling and set upon by fighter, crashed Marburg; 4 x POW, 6 x KIA MACR 7971. BABE.
Zuletzt aktualisiert: 15. Mai 2020
B-17 42-31645 / Babe Details
Das ursprünglich erwähnte MACR 7981 gehört zu B-24 #44-40679. Die korrekte MACR zu #42-31645 ist #7971. Dank an JWO (siehe Kommentarabschnitt unten)
Aus dem MACR 7971
Ich, der Unterzeichner, flog am 24. August 1944 in Flugzeug #181, 341st Bombardment Squadron, 97th Bomb Group beim Einsatz nach Parduice A/D, Tschechien, mit. Nach Abschluss des Bombenangriffs verlangsamte sich das Flugzeug Nr. 645 und fiel von der Formation weg, obwohl die 4 Triebwerke noch in Betrieb waren. Etwa 5.000 oder 10.000 Fuß nach dem Abwurf aus der Formation sah ich, wie ein feindliches Flugzeug das oben genannten Flugzeug angriff. Wenige Minuten nach dem Angriff war das Flugzeug nicht mehr in Sicht. Ich sah zwar einen Blitz auf der linken Tragfläche des Flugzeugs, aber ich bin mir nicht sicher, ob es die Sonne war, die es blendend aussehen ließ, oder ob es in Flammen stand.
Sgt. Doyle C. Davidson
B-17 42-31645 / Babe Crew
Position | Rang | Name | Status | Bemerkung |
---|---|---|---|---|
P | 2LT | Roy J. Boone | KIA | - |
CP | 2LT | John W. Mellon | POW | - |
NAV | 2LT | Edward J. Czaja | KIA | - |
BOMB | 2LT | Eugene E. Morris | POW | - |
ENG/TT | T/SGT | Roger V. Sederholz | KIA | - |
RO | SGT | Elmer H. Council | KIA | - |
BT | S/SGT | Milton Bubis | KIA | - |
WG | SGT | James W. Goldston | KIA | - |
WG | SGT | Vernon Aufdenkamp | POW | - |
TG | SGT | Harry R. Sparling | POW | - |
12. Mai 2020 access_time 23:14
The MACR # for 42-31645 is 7971 not 7981. T
15. Mai 2020 access_time 17:02
Thank you!
I have updated the MACR number and added eyewitness statement from the MACR file.
23. Juni 2022 access_time 20:15
My father was the Bombardier on the final mission. The number 4 engine prop governor ran away, and when the Pilot shut down the engine it wouldn’t feather. The high airframe vibration caused the number two engine to fail, but it did feather. They were attacked by two fighters, downing one as they began the diversion to Vis in the Adriatic Sea, when they were hit by Anti Aircraft fire destroying the aircraft in flight. My father was with Vernon Aufdenkamp for two days after the shoot down, but they were separated Vern never made it back to the US. My father spent the rest of the war in Stalag Luft III and Stamlager 7A before liberation. He said the Colonel appropriated the new B-17G they flew over to Foggia from the states, and his crew were assigned B-17 42-31645 which was in rough shape from many missions. RHIP I guess.
16. September 2022 access_time 12:34
I have since learned that Vern Aufdenkamp did survive his internement and lived a long and happy life leaving a grateful family.