Produktionsblock:
B-17G-70-BO: 43-37674 bis 43-37873
Hersteller:
Boeing
- Bomber-Gruppe:
- 457th Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 750th Bomb Squadron
MACR: 9656
Geschichte der
B-17 43-37796 / Stinky
Delivered Cheyenne 23/5/44; Kearney 1/6/44; Dow Fd 27/6/44; Assigned 423BS/306BG Thurleigh 8/11/44; Missing in Action Brunswick 22/10/44 with Capt Joe Mathis, Co-pilot: Maj Joe Lowe, Navigator: Gorman Siler, Bombardier: Ivan Brill, Flight engineer/top turret gunner: John Maupin, Radio Operator: Bill Covington, Ball turret gunner: Creston Cooke, Waist gunner: Joe Kasmiersky,Tail gunner: Carroll Reimann (9 Killed in Action); mid air coll with 44-8099(306BG), crashed sea off Clacton, Essex, UK; Missing Air Crew Report 9656. LILLY MARLENE.
Zuletzt aktualisiert: 22. Dezember 2018
B-17 43-37796 / Stinky Details
Hinweis:
S/N 43-37796 wird bei der 457th BG mit dem Namen “Stinky” genannt, welches am 24. März 1945 vom Einsatz nicht zurückkehrte:
http://www.457thbombgroupassoc.org/2015/08/11/stinky/
Nähere Information dazu sind nicht vorhanden.
Nach meiner Recherche müsste es stimmen, dass diese B-17 #43-37796 tatsächlich “Stinky” genannt wurde. Während die B-17 43-37976 / Lilly Marlene am 22. Oktober mit #44-8099 kollidierte.
Update am 22 Dezember 2018:
Foto vom Noseart mit Seriennummer hochgeladen.
28. April 2021 access_time 19:39
I believe the information for aircraft Serial 43-37796 (Stinky) is incorrect. The MACR cited (09656) was for aircraft serial 43-37976, Lilly Marlene, 306th BGp, 423rd BSqn lost 10/22/44 in collision with another aircraft. There are two references for Serial 43-37796 (Stinky) which indicate it was in the 457th BGp, 750th BSqn. It crash landed 03/24/45 in liberated Germany and was salvaged, so there was no MACR. Note the photo on the 457th Bomb Group Association site which shows damage to the nose but no damage to the propellers. Here are the references: http://www.joebaugher.com/usaf_serials/1943_2.html and https://457thbombgroupassoc.org/a-c-43-37796/.