
Quelle:
www.fold3.com
Produktionsblock:
B-17G-25-DL: 42-37989 bis 42-38083
Hersteller:
Douglas
- Bomber-Gruppe:
- 303rd Bomb Group
- Bomber-Staffel:
- 427th Bomb Squadron
- RCL: GN-P
MACR: 6739 / KSU/ME/KU: 2388
Einsätze: 41
Geschichte der
B-17 42-38051 / My Yorkshire Dream
Delivered Cheyenne 25/11/43;Romulus 15/12/43; Presque Is 18/12/43;ass 427BS/303BG [GN-P] Molesworth 13/1/44; Missing in Action (41m) Leipzig 29/6/44 with Arnold Roy, Co-pilot: Ralph Quint, Navigator: Henry Rafferty, Bombardier: Leon Weiss, Flight engineer/top turret gunner: Leon Cook, Radio Operator: George Johnson, Waist gunner: Chan K On,Tail gunner: Olaf Kahnert (8 Killed in Action); Ball turret gunner: Leslie Black (Prisoner of War); flak burst broke ship in two, crashed Zettweil, seven miles W of Altenburg, Ger; Missing Air Crew Report 6739. MY YORKSHIRE DREAM.
Zuletzt aktualisiert: 12. April 2020
B-17 42-38051 / My Yorkshire Dream Details
Erklärung von 1Lt. Charles L. Coons aus dem MACR
Auf der Mission nach Leipzig, Deutschland, am 29. Juni 1944, war ich der Pilot der B-17 #42-97546, die in der Position #2 flog, des 41 „B“ Führungsgeschwaders, untere Gruppe. Das vermisste Flugzeug, #42-38951, flog in der Position #5, niedrige Staffel, Führungsgruppe desselben Kampfgeschwaders. Kurz bevor die Bomben abgeworfen wurden, erhielt das vermisste Flugzeug einen direkten Treffer durch Flak-Geschützfeuer knapp über den Rumpf-Fenster. Es brach in zwei Teile und stürzte sofort ab. Ich sah keine Fallschirme. Das vermisste Flugzeug explodierte, nachdem sie eine niedrige Höhe erreicht hatte.
Rätselhaft
T/Sgt. Terence Thomas Camp (38248139) wird im MACR/KU-Report erwähnt und wurde am gleichen Ort/Tag gefangen genommen. Aber seine Einheit ist nicht bekannt. Er war anscheinend kein Crew-Mitglieder #42-38051.
Update nach Recherche:
Seine Einheit war die 457th BG, aber die B-17 ist unbekannt.
B-17 42-38051 / My Yorkshire Dream Crew
Position | Rang | Name | Status | Bemerkung |
---|---|---|---|---|
P | 1LT | Arnold K. Roy | KIA | - |
CP | 2LT | Ralph E. Quint | KIA | - |
NAV | 2LT | Henry E. Rafferty, Jr. | KIA | - |
BOMB | 1LT | Leonard E. Weiss | KIA | - |
ENG/TT | SGT | Leonard C. Cock | KIA | - |
RO | S/SGT | George H. Johnson | KIA | - |
BT | SGT | Leslie K. Black | POW | - |
WG | SGT | Chan K. On | KIA | - |
TG | SGT | Olaf F. Kahnert, Jr. | KIA | - |
UNK | T/SGT | Terence Thomas Camp | POW | S/N: 38248139. See in text above. |
12. April 2020 access_time 0:14
Co-Pilot Ralph Quint was my grandfather. And did you know that 42-38051 was the next B17 off the assembly line after Thunderbird.
12. April 2020 access_time 1:57
According to the above history report, She went down over Zettweil, seven miles W of Altenburg, Those GPS ordinance 51° 00′.55″ N and 12°15’10.47″. There are no crash sites within many miles. Could we fact check this and post where she really went down. Dave Young Grandson of Co-pilot Ralph Quint.
12. April 2020 access_time 11:11
Hello Dave, the coordinates 51° 00′.55″ N and 12°15’10.47″ is for the town Zettweil. I looked to the MACR and the place of crash in the files is listed as: Between Zettweil and Poehla, 5 km W of Grossroeda, 10 to 12 km W of Altenburg.
I sent you an email with link ot a map.
Please check.